Frågor & svar


Kan jag byta min upplevelse?

Värdebeviset avser ett förslag på upplevelse för mottagaren. Om mottagaren hellre vill göra något annat går det bra att byta upplevelse genom att logga in på Mitt Live it-konto och följa instruktionerna. Mottagaren kan välja en annan upplevelse inom giltighetstiden och innan någon bokning har gjorts.

Om mottagaren väljer en dyrare upplevelse måste aktuell mellanskillnad betalas. Väljer mottagaren en billigare upplevelse än den urspungliga får hen tillgodo på mellanskillnaden. I fall då bytet innebär att 300-599 kr läggs till med kortbetalning förlänger vi värdebeviset med tre månader. Om bytet innebär att 600 kr eller mer läggs till förlänger vi värdebeviset med sex månader. Dock kan värdebeviset inte ha ett utgångsdatum som är mer än två år bort från det ursprungliga datumet.

Det är möjligt att förlänga giltighetstiden på värdebevis med en, tre eller sex månader i taget (max upp till totalt två år). Förlängningen kostar 50 kr/månad. Har du bokat ett datum utanför värdebevisets giltighetstid kan förlängning göras efter att giltighetsdatumet har passerat. Har du inte bokat ett datum måste förlängningen göras innan giltighetsdatumet passerat.

För att förlänga ett värdebevis giltighetstid eller om du har ytterligare frågor vänligen kontakta oss per mail eller telefon 08-120 182 00.