Frågor & svar


Svar från Tomten

 

Här har vi samlat alla svar på frågor som du kan tänkas ha till tomten inför jul.

Kan jag fixa Live it-julklappar i butik?
Absolut. Hos våra återförsäljare finns ett blandat utbud av våra upplevelser i temaaskar och presentkort i fasta valörer. Bor, eller besöker, du huvudstaden kan du köpa valfri upplevelse direkt hos oss på Stureplan 15 och Rosenlundsgatan 60 samt hos våra andra fullsortimentsbutiker.

Vid uthämtning av förbeställda askar i butik måste du kunna legitimera dig. Om bud hämtar behöver vi se både budets och din legitimation.

När senast bör jag beställa för att tomten inte ska svimma?
Enligt Postnord kan man beställa fram till kl 15 den 21/12 och få klapparna i tid. Men av erfarenhet vet tomten att det kan vara i senaste laget. Hans rekommendation är att du beställer senast kl 15 den 18/12. Tveka inte att kontakta tomteverkstan om din leverans mot förmodan inte kommer när den ska.

Vad tar tomten för att skicka upplevelserna?
Så här i juletider är tomten på extra gott humör (trots mycket att göra). Fram till den 18/12 bjuder han därför på frakten (gäller inte expressleverans). Efter det kostar frakten 49 kr som vanligt.

Tänk om upplevelserna jag väljer inte riktigt faller familj och vänner i smaken?
Du kan sitta lugnt i vintersläden. Det är fri bytesrätt på alla våra upplevelser i ett helt år.

Men om jag ångrar mig helt och hållet då? Jag kanske hellre vill ge bort en porslinshund.
Hos oss har du vanligtvis 14 dagars ångerrätt (öppet köp) från det att beställningen mottagits. Eftersom tomten är på humör har vi förlängt ångerrätten till 31/1 nästa år (gäller på beställningar t.o.m. 24/12).

Vi räknar asken som mottagen tre arbetsdagar efter att den skickats från oss. Har man bytt till en annan upplevelse anses asken använd och köpet kan inte längre ångras.

Tänk om jag inte hinner beställa upplevelser i tid till julafton?
Det löser tomten genom att skicka vårt nya snygga digitala värdebevis till vald mejladress. För att ge bort en present digitalt handlar du som vanligt på hemsidan. I kassan under "Välj leveranssätt" väljer du "Digital leverans". En lika enkel som perfekt lösning när du har bråttom. Bra för dig, bra för miljön och bra för tomtens rygg.