Aktuella tjänster (2 st)

Kundansvarig Agent (Deltid)

Det här är en serviceinriktad roll och du kommer att vara en av ett team vars mål är att ge kunderna en sensationell kundupplevelse i alla våra kanaler. Vi är övertygade om att mötet med våra kunder är helt avgörande. Att skapa en relation med kunden, leda den genom vår produktportfölj och att passionerat berätta om alla fördelar leder både till försäljning och en fantastisk kundservice. I rollen som kundtjänstmedarbetare hanterar du inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt, samt möter de kunder som kommer direkt till våra två butiker. Butikerna finns på Stureplan och i anslutning till kontoret på Södermalm. Ärendena är av varierande karaktär Vilket innebär allt från att rekommendera och sälja upplevelser, till att lösa praktiska problem som att boka, byta och förlänga upplevelser. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till våra kunder. 

 
Detta är ett deltidsjobb på ca 30% för dig som studerar, där du tillsammans med din chef på Live it kommer överens om när du skall arbeta. Dina arbetstider är förlagda på kontorstid under vardagarna samt under vissa helgdagar och lov, och timmarna varierar beroende på behov. Du kommer sällan arbeta fler än två dagar i veckan, och tjänsten kan därmed enkelt kombineras med studier. 
 
 
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper 

  • Arbetslivserfarenhet inom service, kundkontakter och/eller butiksförsäljning 
  • God datorvana och lätt att förstå nya system 
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift 
  • Intresse för försäljning 
  • B-körkort är meriterande. 

För att lyckas i rollen trivs du med mycket kundkontakt och är serviceinriktad där du säkerställer att servicenivåerna håller den standard som eftersträvas gentemot kunderna. Vidare är du nyfiken och har en positiv inställning. Vi tror att du är engagerad och självgående där du har ett drivet och initiativrikt tankesätt. Du har förmågan att fatta egna beslut samtidigt som du inte är rädd för att be om hjälp vid behov och arbeta prestigelöst. Därtill är du strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt. Vidare är du en person som jobbar bra i team och du är öppen som person.  
 
Övrig information 
Start Augusti 2022 

Deltid 
Plats Stockholm, Södermalm 
Timlön enligt överenskommelse 
 
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående till jobb@liveit.se då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! 
 
Sökord kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, service, Liveit, Stockholm, upplevelser, butik, butiksbiträde, kundservice, säljare, försäljning, kundupplevelse, team, deltid 

 

CFO

Vill du vara med på en spännande resa där fokus ligger på att skapa fantastiska upplevelser? Har du erfarenhet av förvärv, due dilligence eller internationella samarbeten kan det här vara drömjobbet för dig! 

Nu söker Live it en affärsdriven och engagerad CFO, en nyckelperson inför planerad internationell expansion. 

Live it har en unik och öppen kultur där individernas personligheter får utrymme att komma till sin rätt. Organisationen leds och präglas av affärsmannaskap och självledarskap. Bolaget sprider inte bara glädje och upplevelser till andra, utan även till sina medarbetare genom frihet, drivkraft och en kärleksfullt familjär arbetsplats. Det är detta som gör uppdraget hos Live it så speciellt. 

Som CFO på Live it bidrar du med din affärsstrategiska och finansiella briljans. Rollen handlar mycket om att vara rådgivande till VD, andra chefer och nuvarande ekonomifunktion som består av redovisningschef och två ekonomer. Du sitter i koncernledningen och rapporterar till koncernens VD och ingår också i koncernens operativa ledningsgrupp. Bolaget har expansiva planer, en resa som du blir en del av. 

Dina främsta arbetsuppgifter: 

  • VD- och ledningsstöd
  • Business Control
  • Stötta i förvärvsprocesser
  • Driva förändringsprojekt
  • Utveckling rutiner och processer
  • Ansvar för ekonomifunktion
  • Genomföra Due Diligence
  • Finansiering
  • Månads- och styrelserapportering 

Live it-koncernen påverkades som många andra företag av pandemin, men har återhämtat sig med full kraft 2022 och satsar nu på att växa på den internationella marknaden. Koncernen började sin satsning och gjorde ett förvärv redan under hösten 2021. 

För att trivas på Live it tycker du om att arbeta i en tillåtande och öppen miljö där alla bidrar som team till bolagets utveckling. Som person är du kommunikativ, framåtlutad, initiativrik och tycker om att arbeta proaktivt. Då man snart står inför en digital transformation är det en stor fördel om du är systemintresserad, har erfarenhet av BI och har vana att driva interna projekt. Har du också erfarenhet från resebranschen eller liknande bransch som har komplexa intäktsflöden är det en fördel. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll och har relevant yrkesutbildning. 

Live it som lanserades 2005 är idag marknadsledande inom upplevelser. I Live it Group ingår även My Day och Greatdays. Gruppen erbjuder upplevelser i Sverige och står tillsammans för nästan 80 procent av den svenska upplevelsebranschens totala omsättning.

Med över 2000 upplevelser över hela landet erbjuder man ett brett sortiment i samtliga prisklasser. Varje år säljs mer än 100 000 upplevelser genom Live it.

Live it samarbetar med EVOLVEFY i denna rekrytering. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 30 april 2022.

Klicka här för länk till rekryteringen av vår CFO.